This content requires Adobe Flash Player 9
Wydanie decyzji na umieszczenie
reklamy oraz prowadzenie działalności handlowej
w pasie drogowym
MIEJSCE I SPOSÓB ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW |
Zarząd Dróg Powiatowych ul. Ostrowiecka 15, 27-200 Starachowice Informacji udziela: Kamil Węgrzyn tel. 41 273 02 91 |
WYMAGANE DOKUMENTY |
Wniosek –druk PD - 11 lub PD - 12 powinien zawierać: 1. Dwie mapy zasadnicze w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem proponowanej lokalizacji i podświetloną granicą pasa drogowego. 2. Szkic projektu reklamy określający jej wielkość, sposób posadowienia lub mocowania i kolorystykę (rysunek, zdjęcie). 3. W przypadku umieszczenia reklamy na obiekcie (np. słupie energetycznym, budynku, ogrodzeniu) – oświadczenie właściciela o zgodzie na umieszczenie w tym miejscu reklamy 4. Aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub Ewidencji Działalności Gospodarczej, jeżeli wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym działalność gospodarczą 5. W przypadku ustanowienia pełnomocnika – oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa. 6. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa w oryginale. |
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY |
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku wraz wymaganymi dokumentami. |
PODSTAWA PRAWNA |
· art. 39 ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (t.j Dz.U. 2016.1440 ze zm.). · rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 2.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. 2016.124) · ustawa z 14.06.1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. 2017. 1257) · ustawa z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2016.1827 ze zm.). |
TRYB ODWOŁAWCZY |
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Zarządu Dróg Powiatowych w Starachowicach. |
OPŁATY |
Za zajęcie pasa drogowego pobiera się opłaty – na podstawie art. 40 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (t.j Dz.U. 2016.1440 ze zm.). Stawki opłat są określone uchwałą nr XXIV/166/2016 Rady Powiatu w Starachowicach z dnia 28 listopada 2016r. w sprawie stawek opłat za zajęcie pasa drogowego. |
INNE INFORMACJE |
1. Lokalizacja, wielkość i kolorystyka reklam, nie może powodować zagrożenia bezpieczeństwa ruchu użytkowników dróg i pieszych, odwracać uwagi kierowców od ruchu na drodze i wprowadzać ich w błąd. 2. Nie dopuszcza się umieszczania reklam na urządzeniach drogowych (barierach, znakach drogowych itp.) 3. Zabrania się umieszczania reklam poza obszarami zabudowanymi z wyjątkiem parkingów. 4. Za umieszczenie w pasie drogowym bez zezwolenia zarządcy drogi reklamy, zarządca drogi pobiera karę pieniężną w wysokości dziesięciokrotnej stawki podstawowej za zajęcie pasa drogowego. 5. Wszelkie materiały propagandowe, tablice, plakaty, banery, afisze i hasła wyborcze są reklamami. 6. Jeżeli umieszczenie w pasie drogowym urządzenia, obiektu lub reklamy jest związane z wykonywaniem prac budowlanych w pasie drogowym dodatkowo należy złożyć wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa w celu prowadzenia robót. |