Regulamin organizacyjny -- Rozdział III. Zakresy zadań, obowiązków i uprawnień
Działów Zarządu Dróg Powiatowych
§ 6
1.Zarząd Dróg prowadzi swoją działalność na podstawie zatwierdzonego rocznego planu finansowego.
2.Zarząd Dróg prowadzi gospodarkę finansową, zgodnie z zasadami wynikającymi
z ustawy o finansach publicznych oraz według klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych, obowiązujących w jednostkach budżetowych.
3.W zakresie gospodarowania powierzonym mieniem i przydzielonymi środkami finansowymi umocowania Dyrektora Zarządu Dróg określają przepisy ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości oraz udzielonych upoważnień.
4.Do składania oświadczeń woli, związanych z prowadzeniem działalności Zarządu Dróg Powiatowych w ramach zadań związanych z budową,
remontami i utrzymaniem dróg (pełnienie funkcji inwestora bezpośredniego) oraz do zaciągania zobowiązań ponad kwoty ujęte w planie finansowym jednostki na dany rok budżetowy upoważniony jest Dyrektor.
5.Jeżeli czynność prawna, określona w pkt. 4 może spowodować powstanie zobowiązań majątkowych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata Skarbnika Powiatu lub osoby przez niego upoważnionej (Głównej Księgowej Zarządu Dróg).
§ 6
Dział Drogowej Służby Liniowej
W skład działu Drogowej Służby Liniowej wchodzą :
- Referent ds. planowania i kosztorysowania,
- Referent ds. mostowych,
- Referent ds. ewidencji dróg i mostów,
- Robotnicy wykwalifikowani (maks. 5 osób do prac związanych z utrzymaniem dróg)
- Pracownicy interwencyjni (na podst. umowy z PUP do prac okresowych związanych
z utrzymaniem dróg - maks. 5 osób).
§ 7
Do zakresu Działu należy :
1. Utrzymanie przejezdności dróg.
2. Systematyczne patrolowanie sieci drogowej.
3. Wykonywanie prac interwencyjnych związanych z likwidacją zagrożeń bezpieczeństwa ruchu.
4. Wykonywanie drobnych robót utrzymaniowych, konserwacyjnych i porządkowych zapewniających bezpieczeństwo ruchu, trwałość obiektów i estetykę dróg.
5. Wykonywanie mostowych robót utrzymaniowych o charakterze awaryjnym, porządkowym i konserwacyjnym.
6. Wykonywanie robót zabezpieczających podczas awarii obiektów mostowych.
7. Zabezpieczenie przeszkód oraz awarii dróg i obiektów mostowych poprzez ich oznakowanie, których nie można usunąć natychmiast.
8. Współpraca z komórkami Zarządu Dróg w zakresie nadzoru nad robotami utrzymaniowymi prowadzonymi przez innych wykonawców oraz prawidłowości ich oznakowania.
9. Kierowanie zimowym utrzymaniem dróg w zakresie wyznaczonym przez Dyrektora Zarządu Dróg.
10. Prowadzenie robót przy zimowym utrzymaniu dróg.
11. Prowadzenie prac ochraniających obiekty mostowe w zakresie spływu lodów i wielkich wód.
12. Współpraca z Policją Wydział Ruchu Drogowego.
13. Dokonywanie przeglądów obiektów mostowych.
14. Określanie priorytetów w utrzymaniu obiektów mostowych.
15. Opracowywanie planów bieżącego utrzymania i modernizacji.
16. Wdrażanie i prowadzenie wspomaganej komputerowo ewidencji dróg i mostów.
17. Inne czynności zlecone przez Dyrektora Zarządu Dróg.
§ 8
Dział Finansów.
W zakresie Działu Finansów należy prowadzenie rachunkowości oraz planowanie, wykorzystywanie i ewidencja środków finansowych, a w szczególności:
1. Sporządzanie planów finansowych.
2. Prowadzenie urządzeń księgowych i bieżącej ewidencji finansowo-księgowej.
3. Uzgadnianie wydatków i dochodów budżetowych oraz kontrola dyscypliny budżetowej.
4. Uzgadnianie i rozliczanie należności oraz zobowiązań z kontrahentami w zakresie prowadzonych urządzeń księgowych.
5. Księgowanie funduszu świadczeń socjalnych, depozytów oraz zakupów i inwestycji.
6. Rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych, przedmiotów nietrwałych, kasy, materiałów magazynowych.
7. Prowadzenie operacji bankowych bezgotówkowych.
8. Prowadzenie kasy i sporządzanie raportów w zakresie wpłat i wypłat gotówkowych.
9. Likwidacja dokumentów księgowych pod względem formalnym i rachunkowym / faktury, rachunki, delegacje/.
10. Rozliczanie środków na wykonanie robót na drogach powiatowych.
11. Sporządzanie list płac i innych list płatniczych, kar, wynagrodzeń, dokumentów dotyczących naliczania świadczeń ZUS.
12. Sporządzanie wymaganej sprawozdawczości ekonomiczno-finansowej.
13. Współpraca z innymi komórkami .
14. Załatwianie skarg i wniosków w sprawach dotyczących Działu.
15. Sprawdzanie faktur i protokołów odbioru w zakresie zgodności z umowami.
16. Inne sprawy zlecone przez Dyrektora Zarządu Dróg.
§ 9
Samodzielne stanowisko ds. techniczno – drogowych.
W zakresie samodzielnego stanowiska jest:
1. Udział w opracowywaniu planów utrzymania dróg – wnioskowanie podziału nakładów na bieżące utrzymanie dróg,
2. Opiniowanie projektów planów robót inwestycyjnych, modernizacyjnych dróg oraz odnów nawierzchni.
3. Kontrola i analiza stanu dróg i urządzeń drogowych w zakresie utrzymania nawierzchni, poboczy, rowów, urządzeń odwadniających, skarp, zadrzewień i zieleni,
parkingów, miejsc postojowych i zatok autobusowych, oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu skrzyżowań z kolejami.
4. Kontrola jakości wykonywania robót z zakresu bieżącego utrzymania dróg.
5. Planowanie, organizowanie i kontrola prac w zakresie zimowego utrzymania dróg.
6. Gromadzenie danych i informacji o stanie przejezdności dróg i utrudnieniach dla ruchu oraz współpraca w tym zakresie ze środkami masowego przekazu.
7. Współpraca z organami organizacji państwowej i samorządowej oraz z Policją w zakresie zarządzania ruchem drogowym.
8. Sprawy określania polityki techniczno-ekonomicznej w zakresie zarządzania eksploatowanymi mostami.
9. Koordynacja przeciwpowodziowej i przeciwlodowej ochrony mostów .
10. Inne sprawy zlecone przez Dyrektora Zarządu Dróg.
§ 10
Samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych.
1. Prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem robót drogowo - mostowych i innych oraz przygotowywanie i organizowanie przetargów i konkursów ofert.
2. Prowadzenie negocjacji przed umownych i uzgadnianie cen na roboty i usługi zlecane przez Zarząd Dróg Powiatowych.
3. Przygotowywanie umów na prace projektowe, roboty, dostawy i usługi oraz kontrola zgodności realizowania zadań z warunkami umowy.
4. Inne sprawy zlecone przez Dyrektora Zarządu Dróg.
§ 11
Samodzielne stanowisko ds. zamówień publicznych.
1. Opiniowanie zezwoleń na korzystanie z dróg w sposób szczególny.
2. Wydawanie zezwoleń na umieszczanie obcych urządzeń w pasie drogowym.
3. Uzgadnianie lokalizacji obcych obiektów, budynków i budowli przy drogach.
4. Uzgadnianie lokalizacji i wydawanie stosownych zezwoleń.
5. Wydawanie zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym.
6. Uzgadnianie lokalizacji miejsc obsługi podróżnych /parkingów, stacji paliw, moteli itp./ przy drogach powiatowych
7. Wydawanie zezwoleń na umieszczanie urządzeń obcych na obiektach mostowych.
8. Inne sprawy zlecone przez Dyrektora Zarządu Dróg.
§ 12
Samodzielne stanowisko ds. pracowniczych i administracji. Inspektor BHP i ppoż.
W zakres samodzielnego stanowiska wchodzi:
1. Załatwianie spraw związanych z przyjmowaniem, przenoszeniem, zwalnianiem, awansowaniem, karaniem, wyróżnianiem pracowników.
2. Organizowanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze,
3. Nadzór i kontrola nad przestrzeganiem dyscypliny pracy.
4. Prowadzenie ewidencji czasu pracy, opracowywanie harmonogramów czasu pracy, przestrzeganie okresów rozliczeniowych,
5. Sporządzanie, ewidencjonowanie i przechowywanie akt osobowych oraz obowiązującej dokumentacji osobowej pracowników.
6. Opracowywanie planów urlopów oraz ewidencja i analiza ich wykorzystania.
7. Ustalanie stażu pracy w zakresie uprawnień do nagród jubileuszowych i dodatków z tytułu wieloletniej pracy.
8. Organizowanie praktyk i szkoleń pracowników oraz kierowanie pracowników na kursy i szkolenia.
9. Określanie potrzeb w zakresie spraw socjalno-bytowych pracowników.
10. Współdziałanie w sprawach związanych z wykorzystaniem funduszu świadczeń socjalnych zgodnie z zasadami gospodarowania i obowiązującymi przepisami prawa.
11. Sporządzanie sprawozdań do GUS w wersji elektronicznej,
12. Prowadzenie ksiąg ewidencji posiadanych środków trwałych.
13. Prowadzenie pozostałych ksiąg ewidencji wyposażenia.
14. Przeprowadzanie procedury likwidacji składników majątku ruchomego,
15. Zaopatrzenie w materiały biurowe, środki pracy, środki higieny, odzież ochronną i roboczą.
16. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką środkami technicznymi /środki transportu, sprzęt zmechanizowany/, rozliczanie, dyspozycje, kontrola techniczna.
17. Sprawy kwalifikacji i weryfikacji napraw pod względem technicznym i kosztowym.
18. Załatwianie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Zarządu Dróg Powiatowych,
19. Nadzór nad eksploatacją łączności telefonii stacjonarnej i komórkowej,
20. Kontrolowanie warunków pracy, przestrzegania zasad i przepisów bhp i p.poż.
21. Inicjowanie, organizowanie i wdrażanie przedsięwzięć mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków bhp i p. poż.
22. Kontrola obiektów Zarządu Dróg pod względem przeciwpożarowym i opracowywanie planów zapobiegawczych w tym zakresie.
23. Szkolenie pracowników Zarządu Dróg w zakresie przepisów bhp i p.poż.
24. Nadzór nad wyposażeniem pomieszczeń w sprzęt przeciwpożarowy i środki gaśnicze oraz utrzymywanie go w pełnej przydatności do użycia.
25. Załatwianie innych spraw zleconych przez Dyrektora Zarządu Dróg.
|